Empathische vraag gesprekken workshop

De workshop Empathische Vraaggesprekken helpt organisaties om door middel van diepgaande gesprekken écht te begrijpen wat klanten, partners en andere ‘stakeholders’ drijft. Dit zorgt niet alleen voor sterke relaties, maar onthult ook cruciale inzichten waarmee je kunt innoveren. Je leert om gesprekken te voeren die voorbij de oppervlakte gaan, zodat de échte wensen en ‘pijnpunten (fricties)’ van je gesprekspartners naar voren komen.

Wat levert het je op?

Empathische vraaggesprekken brengen waardevolle inzichten naar boven die anders verborgen blijven. Deze inzichten gebruik je om te innoveren. Na deze workshop heb je:

Diepgaande klantinzichten

Met empathische vraaggesprekken kom je tot de kern van wat klanten écht nodig hebben. Het resultaat? Innovatieve oplossingen die perfect aansluiten bij hun fricties en uitdagingen.

Nieuwe innovatiekansen

Door oprechte gesprekken kom je achter onuitgesproken frustraties en latente wensen. Dit zijn vaak de beste bronnen voor innovatie, omdat ze unieke verbeterkansen bieden die de concurrentie mogelijk over het hoofd ziet.

Betere klantrelaties

Klanten waarderen het wanneer er écht naar hen geluisterd wordt. Dit versterkt de relatie en zorgt ervoor dat ze opener en eerlijker zijn over wat hen bezighoudt.

Concrete actiepunten

De inzichten die je verzamelt, vertaal je in duidelijke actiepunten. Hierdoor kun je snel inspelen op nieuwe ideeën en veranderingen doorvoeren die écht verschil maken voor je klant.

Wat leer je tijdens deze workshop?

Tijdens deze eendaagse workshop focussen we, onder andere, op de volgende essentiële vaardigheden:

Luistertechnieken

Je leert actief luisteren en de waarde van stilte benutten. In een goed vraaggesprek ligt de focus op wat de klant zegt, zonder dat je snel reageert of invult. Door open en actief te luisteren ontdek je niet alleen wat de klant vertelt, maar vooral wat er bedoelt wordt.

Effectief vragen stellen

We behandelen de kunst van het vragen stellen. Goede vragen zijn open, prikkelend en gericht op de kern. Je leert, bijvoorbeeld, hoe je doorvraagt op emotie (“Hoe voelde dat voor je?”) om een volledig beeld te krijgen van de situatie.

Wat leer je tijdens deze workshop?

Tijdens deze eendaagse workshop focussen we, onder andere, op de volgende essentiële vaardigheden:

Innovatiemanagers die op zoek zijn naar nieuwe inspiratie en klantgerichte oplossingen.

Marketing- en salesprofessionals die hun klantrelaties willen verdiepen en strategisch willen inzetten.

Productontwikkelingsteams die de klantbehoeften willen integreren in het ontwerp- en ontwikkelingsproces.

Consultants en adviseurs die waardevolle, lange termijn relaties met hun klanten willen opbouwen.

Kortom, als jouw organisatie klantgericht wil innoveren, helpt deze workshop je om de juiste inzichten te krijgen.

Klaar om innovatie te starten vanuit de klant?

Schrijf je in voor de workshop Empathische Vraaggesprekken via TWNQL en ontdek hoe empathie je innovatieproces naar een hoger niveau tilt!

Vrijblijvend een persoonlijk gesprek over Empathische vraag gesprekken workshop aanvragen?