Drie redenen waarom een klant niet belangrijk is bij innovatie
1. Hoezo weet een klant beter waar behoefte aan is? Wij zijn de inhoudelijke experts, de klant niet!
2. Met klanten praten kost tijd. Onze ervaring leert dat wat de klant verteld allang bekend is bij ons.
3. Op dit moment gaat het zo goed. Het is helemaal niet nodig om met klanten te praten, de verkoop gaat vanzelf.
Als innovatieversneller ben ik regelmatig in gesprek met organisaties over – je raadt het al – innovatie. Vooral over hoe je nieuwe producten en diensten succesvol kunt bedenken en lanceren.
Geloof het of niet. Regelmatig hoor ik bovenstaande redenen om vooral NIET met klanten te praten en innovatie – nieuwe product- en dienst ontwikkeling – vooral WEL vanuit de eigen ivoren toren te begeleiden.
7 oktober was ik te gast bij het internationale live streaming Innovation Culture Coding event van @Jens Heitland. Het onderwerp van gesprek was mijn eigen REGIE Innovatie programma. Een krachtige, gestructureerde en resultaatgerichte aanpak om succesvol nieuwe producten en diensten te bedenken en lanceren.
Daar sprak ik, onder andere, over het fenomeen ‘klanten zijn niet belangrijk bij innovatie’.
In deze clip een kort gedeelte uit de totale show – vertel ik daar meer over. En dan natuurlijk over hoe belangrijk het WEL is om met klanten te praten.
En waarom. Enig idee?
Heb jij ook twinkels in je ogen gekregen na het kijken van deze video, kijk dan ook onze andere video’s.
Abonneer je nu op ons Youtube kanaal zodat je geen video meer hoeft te missen.